A importância das mídias sociais para empresas

Main Article Content

Mariana Vieira Ribeiro da Silva Romeiro

Abstract

This study addresses the impact of social media on companies, especially when it comes to the importance of using social media
as a tool for communication with consumers. Furthermore, it discusses the right of company and the eventual civil liability of consumers and Internet providers in case of unlawful posts in the social media.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Romeiro, M. V. R. da S. (2025). A importância das mídias sociais para empresas. Revista Do IBRAC, 23, 307–319. Retrieved from https://revista.ibrac.org.br/index.php/revista/article/view/1373
Section
Artigos para Revista do IBRAC
Author Biography

Mariana Vieira Ribeiro da Silva Romeiro

Pós-graduanda em contratos empresariais pela FGV. Pós-graduada em Direito Processual Civil pela Escola Paulista da Magistratura. Advogada.

References

Aqui estão as referências formatadas como solicitado:

Grinover, Ada Pcllegrini. Código brasileiro de Defesa do Consumidor comentado pelos autores do Anteprojeto. 10. ed. São Paulo: Forense, 2011. vol. 1.

Leonardi, Mareei. Responsabilidade civil dos provedores de serviços de Internet, 2005. Disponível em: [http://ieonardi.adv.br/wp-conient/uploads/2011/04/ inlrcpsi.pdf].

Leonardi, Mareei. . Internet e regulação: o bom exemplo do marco civil da Internet. Revista do Advogado. n. 115. ano XXXII. São Paulo: Associação dos /Ydvogados de São Paulo, abr. 2012.

Marques, Claudia Lima. Contratos no Código de Defesa do Consumidor. O novo regime das relações contratuais. 6. cd. São Paulo: Ed. RT, 2011.

Monty, Scoll. Entrevista. Revista Exame. São Paulo: Abril, mar. 2013.

Pinheiro, Patrícia Pcck. Direito digital aplicado. São Paulo: Intelligence, 2012.

Sroco, Rui. Tratado de responsabilidade civil. Doutrina cjurisprudência. 7. ed. São Paulo: Ed. RT, 2007.